Ekim ayı enflasyon verilerinin açıklanmasıyla birlikte 2027 yılında uygulanacak yeniden değerleme oranı kesinleşecek. Yeni oranın netleşmesinin ardından vergi, harç, ceza, istisna ve muafiyet tutarları 1 Ocak 2027 itibarıyla güncellenecek.
Vergi Usul Kanunu kapsamında her yıl belirlenen yeniden değerleme oranının kesinleşmesine yaklaşık bir ay kaldı. 2026 yılı için yüzde 25,49 olarak uygulanan oran, 2026 Eylül ayı itibarıyla yüzde 27,81 seviyesine ulaştı.
Ekim ayı enflasyon rakamlarının açıklanmasıyla kesinleşecek oran, 1 Ocak 2027’den itibaren uygulanacak. Cumhurbaşkanı’nın mevzuat çerçevesinde söz konusu oranı artırma veya azaltma yetkisi bulunuyor.
ÇALIŞANLARIN YEMEK VE ULAŞIM İSTİSNALARI DEĞİŞECEK
Yeniden değerleme oranındaki artış, çalışanlara sağlanan yemek ve ulaşım giderlerine ilişkin vergi istisna sınırlarını da etkileyecek.
Halen KDV hariç 301,20 TL, KDV dahil 330 TL olarak uygulanan günlük yemek bedeli istisnası yeni oran doğrultusunda yeniden hesaplanacak. Servis sağlanmayan durumlarda uygulanan ulaşım bedeli istisnası da güncellenecek.
KİRA GELİRİ İSTİSNASI YÜKSELECEK
Gayrimenkul ve menkul sermaye iratlarına ilişkin beyan ve istisna sınırları da yeniden değerleme oranına göre güncellenecek.
2026 yılında 58 bin TL olarak uygulanan mesken kira geliri istisnasının artırılması beklenirken, tevkifata tabi menkul ve gayrimenkul sermaye iratlarının beyanında esas alınan 400 bin TL'lik sınır da yükselecek.
Tevkifat veya istisnaya tabi olmayan sermaye iratlarında geçerli olan 22 bin TL'lik muafiyet tutarı da yeni oran doğrultusunda yeniden belirlenecek.
Ticari kazançlarda kiralanan binek otomobillere ilişkin aylık 46 bin TL'lik gider kabul edilebilir kira bedeli sınırı da değişecek.
IMEI KAYIT ÜCRETİ VE YURT DIŞI ÇIKIŞ HARCI DA ARTACAK
Harçlar Kanunu ve ilgili mevzuat kapsamında yer alan maktu tutarlar da yeni yeniden değerleme oranına göre güncellenecek.
2026 yılında 54 bin 258 TL olarak uygulanan yurt dışından getirilen telefonların IMEI kayıt ücreti yeniden belirlenecek.
Halen 1.250 TL olan yurt dışı çıkış harcı da yeni oran doğrultusunda artacak. Silah taşıma ve bulundurma ruhsatları başta olmak üzere diğer maktu harçlar da yeni tarifeye göre düzenlenecek.
BİRÇOK KALEMDE YENİ TUTARLAR BELİRLENECEK
Bunun yanı sıra fatura kesme mecburiyeti sınırı, amortisman ayırma limitleri, gayrimenkul satış kazancı istisnaları ve temettü gelirlerine ilişkin beyan sınırları da 2027 yılında yeniden değerleme oranına göre güncellenecek.
Yeni tutarlar, ekim ayı enflasyon verilerinin açıklanmasının ardından kesinleşecek.
Next




