Adalet Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı arasında imzalanan ve 26 Ocak 2017 tarihinde yürürlüğe giren "Ceza İnfaz Kurumlarının Yönetim, Dış Koruma, Hükümlü ve Tutukluların Sevk ve Nakilleri ile Sağlık Hizmetlerinin Yürütülmesi Hakkındaki Üçlü Protokol" kapsamında düzenlenen 2026 yılı ikinci olağan Mahalli Koordinasyon Toplantısı, Çorum'da gerçekleştirildi.
Çorum Cumhuriyet Başsavcısı Ahmet Bektaş başkanlığında, 23 Haziran 2026 tarihinde İl Sağlık Müdürlüğü Toplantı Salonu'nda düzenlenen toplantıya ilgili kurumların temsilcileri katıldı.
Toplantıda, ceza infaz kurumlarında sunulan hizmetlerin etkinliği, kurumlar arası koordinasyonun güçlendirilmesi ve mevcut uygulamalar ele alındı.
Hükümlü ve tutukluların sağlık hizmetlerine erişimi, sevk ve nakil süreçleri, acil sağlık hizmetleri, güvenlik ve dış koruma hizmetleri ile kurumlar arasında yürütülen iş ve işlemler kapsamlı şekilde değerlendirildi. Ayrıca önceki toplantılarda alınan kararların uygulanma süreçleri gözden geçirilerek yürütülen çalışmalar hakkında görüş alışverişinde bulunuldu.
İŞ BİRLİĞİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ HEDEFLENİYOR
Toplantıda, kurumlar arası iş birliğinin artırılması, hizmet sunumunda karşılaşılan sorunların giderilmesi ve çözüm önerileri üzerinde değerlendirmeler yapıldı. Katılımcılar, ceza infaz kurumlarında sunulan sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılması, hizmet süreçlerinin daha etkin yürütülmesi ve kurumlar arasındaki koordinasyonun sürdürülebilir şekilde güçlendirilmesi için atılabilecek adımlar konusunda görüş birliğine vardı.
Toplantı, ilgili kurumlar arasındaki iş birliğinin geliştirilmesine yönelik değerlendirmelerin ardından sona erdi.